CULTURA IMAGINII. Interbelicul – eternul miraj
- 17-03-2005
- Nr. 260
-
Bogdan HRIB
- Rubrici
- 0 Comentarii
Anii nebuni ne induioseaza intotdeauna. Au fost doua decenii si ceva cind totul a fost posibil. Chiar si regimul trecut se raporta cu religiozitate, am spune, daca termenul ar putea fi propriu acelor timpuri, la anul 1938, ca virf al perioadei capitaliste. Marian Petcu gaseste in Anuarul Bucurestilor (1918) 11 ateliere foto reprezentative. Barach, Cohen Iancu, L. Capsa (Foto Modern), Koih S., Legat Jean (Foto Venus), F. Mandy (Fotografia Curtii Regale), Julietta etc.; pentru ca, in 1936, Anuarul de adrese din cuprinsul municipiului Bucuresti, realizat de Agentia de publicitate Rudolf Mosse sa prezinte 52 de ateliere – studiouri foto, evident numai cele care platisera pentru a aparea in acest volum, numarul lor total fiind greu de stabilit (O istorie ilustrata a publicitatii romanesti, Tritonic, Bucuresti, 2002). Fotojurnalismul capata contur o data cu aparitia publicatiilor ilustrate. Revista Tribune din SUA incepe sa publice constant fotografii din 1897, dar inainte de deceniul patru al secolului 20 este hazardat sa folosim termenul de revista fotoilustrata. In anii ’30, imaginea desenata pierde definitiv lupta cu fotoreportajul. Apar, in lumea occidentala, Life (1936) si Look (1937), iar la Bucuresti mai putin cunoscutul saptaminal Realitatea ilustrata atinge in 1935 (in al IX-lea an de aparitie) formatul […]