CULTURA IMAGINII. Toata lumea se pricepe la poze!

  • Recomandă articolul
Astazi toata lumea se pricepe la tot. Fotbal, cutremure, politica sau constructii. Despre fotografii nu mai vorbesc. In anii ’90, ai romanticului capitalism salbatic romanesc, ma aflam in biroul directorului general al unei celebre fabrici de pantofi din Capitala, fosta intreprindere, transformata in S.A., si incercam sa conving onoratul board (alcatuit cu belsug din patru-cinci directori, trei sefi de serviciu, doi din departamentul financiar si unul de la recent infiintatul marketing) de eleganta si modernismul unor fotografii publicitare realizate in decoruri neconventionale. Pe lunga masa de consiliu, acoperita cu eternul plus si cristalul aferent se insirau citeva zeci de fotografii, alaturi de cafele si pahare cu apa minerala. Deja incepusem sa-mi pierd rabdarea, pentru ca toate comentariile erau evazive si cvasimonosilabice. Pina cind, minata de treburi urgente, o secretara aflata la virsta pensionarii a navalit in birou si s-a oprit direct linga masa. – Ce poze frumoase, dom’ director! V-am adus mapa. Si nepota-miu are un aparat de fotografiat si face poze la mare. Au iesit superbe. Si dispare. Evident, s-a spart gheata, au aparut zimbetele degajate si fotografiile au fost acceptate. Vag, in memorie imi rasuna indemnul la lupta al fotografilor de pe plaja: „Nu mai cumparati prostii, faceti […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }