CULTURA IMAGINII. Ultima revolutie?

  • Recomandă articolul
Totul a inceput cind seniorii n-au mai avut timp sa pozeze cite o ora, timp de luni de zile, unui pictor al curtii. Trepiedul de lemn al sevaletului a fost inlocuit cu trepiedul primelor aparate de fotografiat. Din 1839, Daguerre permite reducerea timpului de expunere de la opt ore la 30 de minute si inventeaza protofotografia, numita atunci, evident, dagherotipie. A fost prima revolutie in epoca lemnului. In 1924, aparatele de fotografiat devin mobile. Fotojurnalismul explodeaza, noile Leica din otel sint portabile, au pelicula cu 36 de cadre si filmele se pot schimba la lumina zilei. Timpul de expunere este scurt si flash-ul electronic (1931) permite realizarea fotografiei fara lumina ambianta. A doua revolutie – in epoca metalului. Urmeaza, in 1935, fotografiile color de la Eastman Kodak Co., apoi sistemul Polaroid. Aparatele evolueaza in doua directii: cele profesionale devin complicate – adevarate uzine – motoarele regleaza lentilele, misca filmul; senzorii masoara distanta si luminozitatea, componentele electronice se miniaturizeaza; celelalte se transforma in obiecte de larg consum, plasticul inlocuieste metalul si sticla, toate comenzile devin automate, fotografia este a tuturor si pentru toti. Kodak inventeaza aparatul-film sau filmul-aparat de unica folosinta. A treia revolutie – in epoca plasticului. Pe 24 august […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }