Cultura si promovare: 3 proiecte
- 19-10-2004
- Nr. 243
-
Ion Bogdan LEFTER
- STRUCTURI IN MISCARE
- 0 Comentarii
In ultima vreme, de citiva ani buni, ba poate chiar de vreun deceniu incoace, artistii si intelectualii de pe meleagurile noastre au inceput sa foloseasca un cuvint nou: promovare. Iesiti de bine, de rau – adica unii mai eroi, altii mai sifonati – din comunism, si-au dat repede seama ca libertatea de exprimare nu le aduce de la sine „contactul cu publicul larg“, pe care, desi multi si-l dorisera, nu-l gustasera in perioada asa-zisei „democratii populare“. Ei bine, lumea concurentiala de dupa 1989 i-a intimpinat cu mecanismele inflexibile ale pietei, care i-au condamnat pe multi la un nou tip de anonimat: cel rezultat din preeminenta publica, mediatica si comerciala a „culturii de masa“, „populare“, televizuale etc. etc. etc. O lume care impune obligatia promovarii: publici o carte, deschizi o expozitie, joci o premiera la teatru, dar, daca nu le promovezi cum trebuie, cartea nu se cumpara, expozitia ramine pustie si nici sala de teatru nu se umple. O tema (relativ) noua, despre care in mediile noastre artistice – spuneam – se vorbeste mult in ultima vreme, dar… se face cam putin. In continuare – trei exemple de solutii ingenioase de promovare, din trei domenii diferite. O saptamina de lansari Editurile […]