Cum sa predai un curs despre Holocaust

  • Recomandă articolul
Ma gindesc la propunerea de introducere a unui curs preuniversitar optional sau obligatoriu, dedicat Holocaustuluisi, desi sint de acord cu intentiile exprimate de Alexandru Florian in recentul articol din Observatorul cultural Nr. 231/27.07.-2.08.2004), vad problema altfel. Ceea ce inca nu pot sa inteleg destul de clar este perspectiva Ministerului Educatiei si Cercetarii in privinta obiectivelor pedagogice ale acestui curs. Intr-o lume normala, adaugarea unui curs, chiar si optional, dar mai ales obligatoriu, trebuie justificata nu atit printr-un rationament legat de necesitatile politice ale zilei sau de organisme internationale, desi, intr-un fel, este mai bine sa fii onest in aceasta privinta. Dar primul si cel mai important rationament trebuie sa fie legat de obligatia pe care fiecare dascal si functionar din aceste birocratii o are fata de elevii care vor fi prezenti la un astfel de curs – elevi care nu vin la curs tabula rasa si care vor alege acest curs (daca este optional) sau vor fi obligati sa nu urmeze alt curs, la fel de bine justificat ca cel care urmeaza sa fie introdus. Cu alte cuvinte, rationamentul pedagogic trebuie articulat foarte clar, transparent, fara a pretinde ca adaugarea cursului se poate produce fara efecte secundare asupra profesorilor si, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }