Cuplaj la Odeon

  • Recomandă articolul
Fastă perioadă pentru Alexandru Dabija! Lucrează mult, cu plăcere – şi-i iese. La Odeon, de curînd, a avut două premiere, ambele în scenografia lui Helmut Stürmer şi cu costumele Corinei Grămoşteanu, din zone teatrale complet diferite. La Sala Majestic, o nouă montare cuTitanic vals. Text destul de prost, lipsit de subtilitate, cu o ironie cam primitivă şi sentimental- lăcrămos. Dar face parte din dramaturgia naţională, s-a tot jucat şi a intrat cumva în conştiinţa publicului, aşa că bine face Odeonul că se joacă (tot aici a pus Dabija o foarte bună înscenare a Gaiţelor, se joacă de peste zece ani). Aşa fiind textul, în lipsa unei regii inteligente şi a unor actori foarte buni, riscă să devină repede plicticos. Or, trupa de la Odeon e exact ce-i trebuie lui Dabija: regizorul şi actorii se cunosc de mult, au tot lucrat împreună, se simte echipa. Realism şi invenţie debordantă Montarea, fără a fi un vîrf al carierei lui Dabija, cucereşte prin prospeţime, printr-o scenografie ingenioasă, care îmbină realismul (chiar crud: apar, la vedere, găinile din ogradă; obiectele de mobilier sînt ce şi cum trebuie să fie, costumele sînt şi ele clasice, potrivite exact timpului naraţiunii) cu invenţia debordantă: canapeaua uriaşă, mai […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }