Daniel Knorr: Tramvaie si institutii

  • Recomandă articolul
Cu ocazia precedentului sau proiect artistic in Romania, intitulat ¡Estranjero ven a votar! si desfasurat in spatiul galeriei Protokoll din Cluj, Daniel Knorr a fost acuzat intr-un saptaminal central de cultura politica de neseriozitate si de faptul ca promoveaza un anarhism gratuit. Dincolo de caracterul cvasisofistic si emotivist al intregului demers argumentativ, am suspectat faptul ca textul respectiv reprezinta un simptom al unei intelegeri generalizate gresite a lui Daniel Knorr, artistul care a reprezentat Romania la Bienala de la Venetia din 2005, o intelegere care il plaseaza pe artist intr-o zona gri a exceptiei care ar determina faptul ca proiectele sale ating numai tangential problemele contextului local romanesc. Ultima sa lucrare, Tramvaie si institutii, o interventie desfasurata in spatiul public din Bucuresti si integrata in proiectul Spatiul Public Bucuresti/Public Art Bucharest 2007, a reprezentat o oportunitate de a verifica teza pe care o incriminam mai sus de nesustenabilitate. Despre ce este vorba? Proiectul lui Daniel Knorr a inceput in urma cu citeva saptamini bune cind, intors in Romania, s-a lovit de vegetatia haotica a birocratiei si administratiei institutionale care facea imposibila transformarea practica a conceptului lucrarii. Aceasta avea nevoie de tramvaie pentru a se realiza, insa pina la ele ea […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }