DANS. Above the Roof sau despre onestitatea creatiei conceptuale

  • Recomandă articolul
La jumatatea lui octombrie a acestui an am avut prilejul sa asist la un spectacol cu un caracter aparte pe scena dansului contemporan romanesc. Genul de experiment – caci astfel poate fi categorisit – socant, tulburator, pentru iubitorii dansului clasic, dar si pentru cei familiarizati deja cu nonconformismul scenic. Coregrafii, trei artisti tineri si entuziasti, si-au prezentat conceptiile in urma participarii la un proiect de sustinere a mobilitatii dansului contemporan. Terrains fertiles a fost organizat prin colaborarea unor institutii din trei tari: Primaria Bucuresti si ArCuB, compania IXKIZIT din Franta si Asociatia Im_Flieger din Austria, avind ca parteneri Institutul Francez din Bucuresti si Centrul National al Dansului din Bucuresti, cu sprijinul Uniunii Europene prin programului Cultura 2000. Catalina Gubandru, unul dintre cei trei coregrafi, mi-a impartasit cite ceva despre experienta ei in cadrul proiectului si depre felul in care a luat nastere spectacolul ei, Above the Roof. Intentia organizarii unui astfel de program pentru tinerii artisti a fost aceea de a le oferi posibilitatea sa lege noi relatii de colaborare, sa faca schimb de experiente intr-un mediu cultural nou, sa simta, asa cum spune Catalina Gubandru, „spiritul locurilor“ (fiecare dintre cei noua artisti, cite trei din fiecare tara organizatoare, a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }