De la Eclipsa la MAXIMA LUX

  • Recomandă articolul
Spatiile de expunere ale Centrului Cultural META au gazduit in zilele de 7 si 8 noiembrie a doua editie a Festivalul de Arta Efemera. Curatorii evenimentului, criticul de arta Alexandra Titu si artistul Dan Palade, au mizat pe generozitatea jocului cu efemeritatea si pe incandescenta provocarii – MAXIMA LUX, Eclipsa constituind nucleul tematic al primei editii a Festivalului (august 1999, World Trade Center Plaza Bucuresti). Prin selectarea unui set de limbaje artistice alternative – instalatii obiectuale, fotografice, video sau instalatii interactive, perfomance art, proiectii si poeme coregrafice – s-a incercat desenarea coordonatelor efemeritatii: de la simpla grafie brodata a Ruxandrei Grigorescu (Efemeride) si propunerea „consumabila“ a lui Teodor Graur (Muzeul de Arta Efemera Contemporana) la complexa arhitectura a efemerului dialog interior-exterior a artistului Tudor Vreme (Video instalatie). Prin propunerea curatorilor a fost vizata „relatia dintre timpul estetic si timpul real ca sursa a unui dramatism intern al operei“ (Alexandra Titu, MAXIMA LUX, text publicat in numarul anterior al Observatorului cultural) si al artistului, si nu instabilitatea materiilor uzitate si longevitatea operelor, iar raspunsurile artistilor invitati sa participe au descris un cimp larg, punctat de lecturile antitetice ale cuvintelor/textelor efemer si lumina: tranzitoriul (verticala conceptuala a calatoriilor orizontale ale Mirelei Dauceanu), […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }