Desi invizibili, totusi vizibili

  • Recomandă articolul
Arta contemporana si societatea basarabeana Fiind conotata social, arta contemporana a devenit un mod indirect si inedit de a vorbi atit despre realitatile din Vest, cit si despre cele din Est. Nu intimplator Festivalul Invizibil, desfasurat intre 12-15 iulie 2001 la Chisinau, s-a bucurat de o asemenea apreciere si a avut o asemenea rezonanta. Tonul evenimentului a fost incisiv, subminind discursurile care dau tonul in opinia publica. Evenimentul a cuprins un sir de expozitii, actiuni si performance-uri cu referiri la aspectele vietii cotidiene, mai putin vizibile, mecanice sau care, prin frecventa, s-au transformat in marci de recunoastere a moravurilor locale. Obiectivul principal a fost „perforarea“ spatiului public. Specificul festivalului a constat in interactiunea dintre artist si spectator, devenit la rindul sau un performer intr-un spatiu alternativ. Au participat artisti din Republica Moldova (Chisinau si Tiraspol) si Romania. Organizatori: Asociatia de Creatie „SatElit“, Centrul Soros pentru Arta Contemporana, Chisinau sKSA:Kt. Curator: Veaceslav Druta. Loc, locuire, poluare Spatiul alternativ ales de Festivalul Invizibil a fost… cel urban. Spectacolul pe care l-a oferit strada prin regia sa ad-hoc a reusit sa dizolve rutina raporturilor interumane. Intre artisti si trecatori s-au instalat relatii necontaminate de poleiala si determinismul sistemelor sociale. Spatiul urban valorificat artistic […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }