DESIGN. Poemul, tipografic

  • Recomandă articolul
IV. Design la o betie cu M. Volumul mai vechi, de 56 de pagini, al lui Mircea Dinescu* pare sa fi suferit de greutatile tehnice ale primilor pasi computericesti. Cu un format aproape patrat (145/165 mm), un carton lacuit pentru coperta si o hirtie buna pentru pagini, cartea sade foarte bine in mina si e aproape eleganta. Dar e plina de ciudatenii marunte. Editura Seara are o sigla: in doua variante. Colectia 33 are si ea o sigla: jucata in trei variatiuni si in trei marimi pe coperta I si IV si pe clape, la care se adauga o non-varianta (seria si editura culese normal pe pagina de titlu). Asadar, pentru intrarea in carte s-au folosit cinci sigle si cinci fonte diferite, lux care arata oarece sovaiala. Coperta I contine un fotomontaj sumar, al carui fond, un degradeu de la gri la roz, e inevitabil murdar. Siglele si doua elemente geometrice fara rost il acopera in parte, montajul insusi arata ca lipit pe un carton dungat. O gluma nu mai rea ca altele e pur si simplu rau prezentata. Cartonul copertei e prea rigid pentru clapele largi care, la rasfoire, se proptesc in pagini: cartea scapa din miini. O supracoperta […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }