DESIGN. Poemul, tipografic

  • Recomandă articolul
II. Eram un nor luminat de neon/poemul care se lasa cu bataie* Calitatea perceputa a designului editorial are (am mai spus-o) drept termen de referinta media masei de publicatii: in Romania ea este atit de joasa, incit serveste drept semnal de alarma. Ne vom ocupa de citeva exemple care ne-au stat, intimplator, la indemina**. Inger in frigider vietnamez Trei volume cit se poate de diferite de acelasi autor, aparute in ultimii doi ani. Ideea grafica a copertei celui mai „in blugi“ dintre ele*** (si prin format si prin stil) e interesanta: fotografia alb-negru a autorului umple coperta I. Dar pagina e dezechilibrata, centrul de atentie e fortat: titlul volumului, cules pe doua rinduri in Times, e smaluit la sub 70% ca sa incapa pe torsul fotografiei, sub semnatura facsimilata. Pagina de garda e goala; pe pagina de titlu elementele par mai mari decit pe coperta – alinierea la dreapta e inlocuita de o aliniere centrala si o repartizare in inaltime uniforma. In capul paginii, la exterior, facsimilul semnaturii si titlul manuscris dau colontitlul fix, pastrat pina pe ultima pagina – care ar trebui sa fie vacanta (contine tipografia si – modest, in corp 5 – numele tehnoredactorului). Oglinda paginii e […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }