Designul grafic în democraţie (Olanda) şi în comunism (România)

  • Recomandă articolul
Comparaţiile dintre Olanda şi România, în designul grafic, au constituit temele conferinţelor susţinute de criticul olandez de design Max Bruinsma şi, respectiv, de Luminiţa Batali, în cadrul unui adevărat laborator de identitate vizuală europeană. „Atelier Tipografic 2/ Design/ Politics/ Europe“ a fost un workshop în cadrul Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti, la care au participat 34 de studenţi în graphic design şi istoria artei din Olanda, Austria şi România, organizat remarcabil, în pofida contextului economic, de  Dinu Dumbrăvician, Hans Bocking, Piet Gerards şi Marjan Groot. Un excelent vorbitor, Max Bruinsma a prezentat în conferinţa sa eforturile de clarificare a identităţii vizuale ale unor instituţii ale statului olandez, în spiritul acelei eliberări de heraldica stufoasă, simbolic asociată cu exclusivismul financiar şi politic (cum arată Wally Olins în cartea sa Corporate Identity). De altfel, criticul a semnalat judicios rădăcinile adînci ale tendinţei spre abstractizare în designul grafic olandez, pe de-o parte, în tot ce a însemnat, de la arhitectură, la produs şi grafică De Stijl, şi, pe de alta, în austeritatea calvinistă a Olandei.   Între logourile şi programele de design prezentate s-au numărat cele realizate în anii ’80 de R.W.D. Oxenaar şi J.J. Kruit pentru guldenul olandez, designuri de monedă […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }