Despre interventiile strategice in performance art: auto-reprezentarea corpului (I)

  • Recomandă articolul
Exhibarea de sine este un lucru dificil pentru oamenii care nu se simt bine in propriul corp. N-as fi putut fi mai umila – dar daca as fi fost, n-as mai fi fost o artista (Hannah Wilke, 1985, in: Jones, 1998: 151) – Introducere In arta secolului al XX-lea, arta performance-ului a fost adesea considerata un complex de diferite genuri de interventii care s-au extins mai ales asupra granitelor mediului artistic. Se poate afirma ca aceste interventii sint interesate mai ales de ceea ce nu este mediul artistic si nu de ceea ce este. Lucrarile de performance art au nume variate (actiuni, situatii, happening, environment si arta vie). Oricum, nu numai comunicarea din cadrul mediului artistic, o verificare si o transgresare a felurilor si a posibilitatilor activitatii artistice, se confrunta cu acest tip de interventii, asupra carora interpretarile populare s-au concentrat adesea. Oricit ar fi de recunoscatoare, aceste tipuri de interpretari nu ne permit sa aratam puterea de auto-reprezentare a corpului, sa revelam problema realitatii, a vivacitatii, a potentialului sau, chiar mai bine, a auto-producerii corpului. In acest fel, sceea ce numimt performance art nu numai ca zdruncina granitele artei, dar influenteaza profund chiar si felul de reprezentare. Arta reprezentatiei […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }