Despre situatia literaturii germane

  • Recomandă articolul
In Germania exista destule si felurite crize – criza economica, somajul, criza finantelor publice, in ultima vreme au fost prea multe inundatii si e, dintotdeauna, prea putin soare. Cu siguranta, insa, o criza a scrisului nu exista. Se scrie cu perseverenta si se tin lecturi de-a lungul si de-a latul tarii, tinere talente ies pe scene si-si incearca puterile de pop-star la microfon, scrisul se studiaza la Institutul German de Literatura din Leipzig si, odata cu absolventa, sansele de a face cariera sint destul de bune, foiletonistii pindesc atenti noile aparitii si nu pregeta sa trimbiteze descoperiri senzationale, marii autori sint primiti cu respect si admiratie, iar cei tineri spera sa ajunga mari cit de curind. Editurile, publicul si critica literara cauta, fiecare dupa metode proprii, noutatea, si asta tine piata in miscare. Circuitul literaturii functioneaza asadar, varietatea productiei literare este imensa – lucrul nu mai trebuie argumentat. Dar vai de cel care, rugat de un prieten din strainatate, ar incerca sa rezume situatia literaturii de azi. Situatia e confuza, si nu de azi-de ieri, mai precis cam de acum vreo doua decenii, cind filozoful Jürgen Habermas a diagnosticat „noua confuzie“ a spiritului vremii. Apar cu repeziciune tendinte, teme, mode […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }