Dincolo de America – între hohote de rîs şi stupefacţie
- 02-10-2008
- Nr. 443
-
Valerian SAVA
- Arte
- 6 Comentarii
Am văzut „filmul“ Dincolo de America de patru ori (sînt de acord cu Anca Grădinariu, care scria în ziarul festivalului de la Cluj, AperiTIFF, că nu avem de-a face cu ceea ce se numeşte îndeobşte film, drept care am folosit ghilimele). L-am văzut de patru ori, dar nu în virtutea normei propuse de inegalabilul nostru înaintaş D.I. Suchianu, care impunea această rigoare cronicarului de specialitate (pentru Zarifopolul criticii de film, a patra vizionare este necesară după ce ai scris cronica, dar înainte de a o trimite la tipar). Nici nu aveam, de altfel, intenţia de a compune o cronică. Fiindcă, dacă Iulia Blaga a apreciat că Dincolo de America e „cel mai prost film“ pe care l-a văzut vreodată, eu, în schimb, sînt pentru întîiaşi oară în situaţia de a retracta o deviză proprie: pentru un profesionist, nu există produs ecranic despre care să nu se poată scrie o cronică. Ei bine, pelicula semnată de Eugen Şerbănescu („scenariul şi dialogurile“) şi de Marius Th. Barna („regia“) mă face să-l înţeleg pe un coleg care a refuzat oferta, suspendîndu-mă pe mine deasupra neantului. Am văzut subprodusul de patru ori, ca urmare a unor obligaţii inconturnabile, deşi trebuie să mărturisesc că, […]
barna e un imbecil tenace
sa te feresca Dumnezeu de prostul harnic zice o vorba
din pacate e inca destul de tanar
Cred ca Dincolo de America rivalizeaza pentru pozitia 1 in clasamentul celor mai stridente rebuturi din filmografia autohtona cu „Proprietarii de stele”, film din 2001 regizat de regizorul Savel Stiopul, intre timp trecut in nefiinta. O alta culme a aberatiei si a umorului involuntar.
Intr-adevar, domnul Anton are dreptate. Iulia Blaga, Valearian Sava si compania au o problema cu Eugen Serbanescu. Poate din cauza faptului ca este o persoana prea desteapta pentru cultura acestor no name. Exista de vreo doi ani o campanie grosolana la adresa dlui Serbanescu, care ar cam trebui sa le dea peste nas acestor imbecili care se dau drept mari critici de film.
Nu am vazut filmul, cronica lui andrei gorzo din dilema m-a convins ca serbanescu&barna au facut o porcarie fara de egal in cinematograful ro. Si proportiile porcariei se vad din afis, asa ca nu e de mirare ca dl valerian sava s/a tot crucit in fatza lui. E un afis care raspunde perfect exigentelor artistice ale specimenelor de la antenele lui voiculescu (gidea, cristoiu, stan s.cl.). Eu am 2 motive, strict personale, de furie in relatie cu porcaria : 1. treaba cu „casablanca est/european”, care mi se pare un monument de paranoia; 2. numele a doua personaje sint doua nume dragi mie, ian si milena, stiu ca nu am proprietatea lor, dar ma enerveaza sa le vad tavalite in fanteziile pornografice ale lui serbanescu et comp.
Anca Gradinariu,Iulia Blaga si Valerian Sava folosesc acelasi text in critica filmului ! Au comunicat cumva intre ei pt. alcatuirea textului ? Nu inseamana asta o lipsa de fantezie ?
Cum se explica faptul ca articolele Ancai Gradinariu,Iuliei Blaga si al lui Valerian Sava sunt identice ? Nici macar o mica schimbare in text !!!!