Dincolo de vizibil
- 30-04-2002
- Nr. 114
-
Adrian ARMANCA
- Arte
- 0 Comentarii
Avind pregatire de filolog dar autoinitiat in dezbaterile filozofice contemporane cu implicatii atit in social cit si in arta, Rasvan Ion foloseste aparatul de fotografiat in aceeasi maniera in care foloseste creionul in scris. Observatia este directa, frontala, uneori intr-o lumina plina de contrast a flash-ului, alteori intr-un mod mai discret, dar tot atit de patrunzator. La fel ca in prozele sale, autorul relateaza experiente personale amplificate de imaginatie, se afla intr-o cautare permanenta a propriei identitati. In recenta sa expozitie intitulata Venus is a Boy, parafraza la celebra piesa a lui Björk, el pune in discutie identitatea, nu numai cea sexuala, explorind-o in imediata sa apropiere, in cercul de prieteni, in propria casa, dar si in cluburile de travestiti. Imaginile, unele incarcate de un anume erotism, altele mai degraba de bizar, sint revelatoare, lumina punind in evidenta cele mai mici detalii si o paleta cromatica complexa: textura imbracamintii, accesoriile, precum si pilozitatea barbatilor sint puse in contrast cu elementele de lenjerie intima feminina. Intr-o relatie complice-voyeurista, personajele se ofera voluntar aparatului. Interesant este ca autorul reuseste o infiltrare exagerat de intima in viata personajelor sale, mergind pina la surprinderea misterioasa a unui act sexual, ambiguu ca identitate. Distrage atentia […]