DIPLOME DE EXCELENTA SI PREMII PENTRU FILM

Nostalgia amnezica, succesiunea de la UCIN si sindromul encomiastic

  • Recomandă articolul
Sa procedam cronologic, fara a neglija insa apele freatice care unesc, in speta, Gala Filmului Documentar de la sfirsitul lunii februarie cu festivitatea Premiilor UCIN din chiar ziua Martisorului, incepind cu faptul ca la ambele manifestari decorul si recuzita au jucat un rol esential: Gala documentarista a beneficiat de ambianta nou-nouta a Salii Multimedia din sediul abia inaugurat al Ministerului Culturii din ograda Muzeului Satului, in timp ce Sala de marmura de la Cinema Studio a asa-zisei „Uniuni a Cineastilor din Romania“ a fost impodobita cu grele matasuri alb-rosii si snururi uriase de aceleasi culori, figurind martisoare monumentale. Au functionat ca atare, in egala masura, din plin si abundent, mijloacele, cultura si gustul demne de promotorii si zelatorii productiilor epopeice si ai festivitatilor triumfaliste, de care nici una dintre cele doua institutii gazda nu duce lipsa. In ograda Muzeului Satului, oficialul Laurentiu Damian (desi nu se stie in virtutea carui rang, oferta sau functie cu care-l va fi delegat ministrul aflat la fata locului) si inevitabila Manuela Cernat (inevitabila, fiindca o vom reintilni ca prezidenta – ?! – la proclamarea Palmaresului UCIN, dupa rolul de spicherita la Gala de trista amintire de la Cinema Patria, din toamna trecuta) au fost […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }