Disimulat si enigmatic

  • Recomandă articolul
A scrie la centenarul unui om pe care l-ai cunoscut te pune de obicei in situatia de martor aparator al perenitatii sale. Cind am luat interviuri Cellei Delavrancea care se apropia de propriul centenar nu am incercat acest sentiment de crispare, pentru ca, in viata fiind, subiectul nu isi incheiase destinul. Pe Geo Bogza l-am cunoscut tot incercind sa-i iau un interviu si, paradoxal, stima mea pentru el a crescut tocmai pentru ca m-a refuzat. Mai precis, m-a lasat sa-l imprim pe masivul casetofon Tesla, cu care venisem pregatit, dar punindu-ma sa-i promit ca nu voi transcrie si nu voi publica nimic, nici in revista Cinema, nici altundeva. in apartamentul sau de la etajul sase al blocului din Piata Cosmonautilor („blocul cu o florarie si un magazin de piine“, cum ii placea sa spuna) mi-a spus o lunga poveste despre filmarea, in 1930, pe sesul actualului aeroport Baneasa, improvizat in scena de lupta, a unei supraproductii esuate, Roumanie, terre d’amour, datorate unui francez, Peytavi de Faugères, care voise sa impaneze o melodrama de serie (dragostea pentru o taranca simpla a unui boier reintors de la studiile pariziene) cu episoade din „epopeea nationala“. in 1971, „epopeea nationala“ devenise o sintagma sacrosancta, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }