Distribuitorii se insala, pretinzind ca filmele europene nu pot avea succes

  • Recomandă articolul
I. 1. Munich / München. 2. Match Point. 3. Hirtia va fi albastra. 4. A fost sau n-a fost? 5. Marie Antoinette. 6. Volver/intoarcerea. 7. Whisky. 8. The Departed/Cirtita. 9. Capote. 10. Cum mi-am petrecut sfirsitul lumii. II. Stam multumitor in privinta premierelor americane (in multe cazuri, premiera romaneasca avind loc simultan cu cea mondiala) si intr-o maniera perfectibila in cazul peliculelor europene. S-ar putea aduce si mai multe pe ecranele romanesti, fara teama, din partea distribuitorilor, ca n-ar fi gustate de publicul cinefil. III. Filmele noastre – excelente, diverse, creative, solide. De necontestat. IV. Si preferintele publicului (preponderent comerciale), si lipsa cronica a acestuia din salile de cinema indica incultura cinematografica „de masa“, atractia pentru kitsch, pentru spectacolul ieftin si efectele de joasa calitate. V. Publicatii interesante, aplicate si prestigioase, dedicate filmului, exista deja, insa problema este dezinteresul indus pentru filmul ca arta, reducerea absoluta si jenanta la divertismentul cel mai facil.
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }