„Doar în democraţie văd un viitor“

Interviu cu Charles MULLER

  • Recomandă articolul
Noul an teatral a început în forţă la Teatrul Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu, cu cinci premiere în cinci zile consecutive. Microstagiunea (1-5 octombrie) a debutat cu spectacolul Marat/Sade, în regia lui Charles Muller, realizat în colaborare cu Teatrul D’Esch din Luxemburg. Spectacolul a avut la bază piesa dramaturgului german Peter Weiss, Persecutarea şi asasinarea lui Jean-Paul Marat, reprezentată de grupul de teatru al ospiciului din Charenton sub conducerea domnului de Sade (1963). Piesa lui Weiss porneşte de la evenimente reale din perioada Revoluţiei franceze, iar marchizul de Sade, închis la Charenton, pune în scenă momentul asasinării lui Marat (medic şi teoretician politic din timpul Revoluţiei franceze), în propria cadă. Piesa este o critică la adresa regimurilor dictatoriale, din orice epocă, punînd sub semnul întrebării atît idealismul lui Marat, cît şi filozofia lui Sade a libertăţii totale. Am stat de vorbă cu regizorul Charles Muller (aflat la a doua sa colaborare cu Teatrul „Radu Stanca“ din Sibiu, după Sfîrşit de partidă în 2009) despre actualitatea piesei lui Weiss, despre democraţie şi idealuri, despre revoluţie şi substitutele ei din contemporaneitate.   Nu este prima oară cînd faceţi un spectacol după piesa lui Peter Weiss – au trecut mai bine de douăzeci […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }