Dracula, de la Bela Lugosi la Philip Glass

  • Recomandă articolul
În serile de 4 şi 5 iulie a.c., la Teatrul de vară din parcul bucureştean Herăstrău, Philip Glass, unul dintre cei mai importanţi compozitori americani contemporani, secundat de un reputat ansamblu de coarde din San Francisco, Kronos Quartet, şi-a interpretat live, în faţa cîtorva mii de cinefili şi/sau melomani, muzica scrisă pentru horrorul-cult Dracula, în cadrul unui eveniment memorabil, organizat de Liveland. În istoria cinematografului, Dracula de Tod Browning şi Frankenstein de James Whale – ambele adaptări după romanele clasice omonime, produse de Universal Pictures (unul dintre cele mai mari şase studiouri ale „Cetăţii viselor“) şi lansate în 1931 (în februarie – primul, în noiembrie – al doilea), cu mare succes la public şi la critică – marchează impunerea filmului de groază ca gen hollywoodian (distribuit, implicit, în întreaga lume). Dracula al lui Browning reprezintă cea dintîi ecranizare oficială a popularului roman gotic semnat de irlandezul Bram Stoker: filmul maghiar, considerat astăzi pierdut, Moartea lui Dracula (Drakula halála, 1921) de Károly Lajthay avea, după cum au dovedit-o cercetări recente, un scenariu original (scris de regizor cu sprijinul viitorului mare regizor Michael Curtiz, cunoscut pe atunci ca Mihály Kertész), chiar dacă prelua de la Stoker personajul contelui transilvan, iar capodopera presonoră […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12887 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }