Dupa „dinozaurii“ jazzului, tirziu in noapte, adevaratii maestri

Bucharest Jazz Festival, 15-25 octombrie 2005

  • Recomandă articolul
Celor care iubesc jazzul le propunem sa citeasca romanul Rayuela al fascinantului Julio Cortázar, recent aparut la Polirom sub titlul necomercial sotron. O extraordinar de bine prinsa „tema cu variatiuni“ ce ne-ar putea amagi acolo unde dezamagirile nu se pot vindeca nici cu alcool, nici cu muzica. Revenind la festivalul recent incheiat la Bucuresti, sa incepem ex abrupto: cit cheltuie anual statul roman pentru intretinerea orchestrei Big Band Radio? Este necesar acest conglomerat oficial-oficios al unor defuncte epoci ale „muzicii de estrada“, intr-un timp cind acest gen de muzica de „divertisment“ practic nu mai intereseaza pe nimeni? Doar ca un vechi si nesatul grup de „nomenclaturisti“ ai muzicii, asa-zis „usoare“, ca sa nu spunem proaste, sa-si mentina privilegiile, spatiul de manevra – mai nou si european – al relationarilor si aranjamentelor de culise? Doar ca noua si vechea garda de codosi ai genului de prin Societatea de Radio si TVR sa continue la infinit si nestingheriti de lumea care-i ignora, rumegind banii statului roman si ai contribuabililor ce sintem? Numai asa se poate explica afrontul adus celui mai important pianist de jazz roman din toate timpurile, numit Iancsi Körössy, care a fost impins sa cinte spre miezul noptii in fata […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }