„E prima data cind Romania a devenit hot spot-ul cinemaului mondial“

  • Recomandă articolul
I. 1. L’Enfant/Copilul. 2. Capote. 3. Munich/München. 4. The Departed/Cirtita. 5. Children of Men/Copiii tatalui. 6. Borat. 7. A fost sau n-a fost? 8. Inside Man/Omul din interior. 9. The Squid and the Whale/Ciinele si pisica. 10. My Summer of Love/Dragoste de-o vara. II. Blockbuster-urile hollywoodiene si marile productii europene au ajuns la noi cam in acelasi timp cu restul lumii. Mai prost am stat la peliculele independente, fara appeal de multiplex, la „obscuritatile“ adorate de critici, la documentare sau la debutanti. Dar si aici lucrurile s-au imbunatatit fata de anii trecuti, gratie unor distribuitori mai aventurosi si subventiilor acordate de Eurimages. Pentru cinefilii invederati exista intotdeauna solutia salvatoare a festivalurilor (DaKINO si TIFF au inceput sa scoata pui si epigoni). III. Am mai spus-o si cu alte ocazii: stam foarte bine cu noul cinema romanesc. De fapt, e prima data in istorie cind Romania a devenit hot spot-ul cinemaului mondial: in 2006, valul initiat de Moartea domnului Lazarescu a fost alimentat de patru filme favorite la festivalurile internationale (A fost sau n-a fost, Cum mi-am petrecut sfirsitul lumii, Hirtia va fi albastra si Legaturi bolnavicioase), care au avut si distributie in cinematografele europene, ceea ce e extraordinar. IV. in […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }