Experienta italiana

  • Recomandă articolul
(Andrea FAZZINI – dramaturg si regizor, Asociatia culturala Rebis, Macerata, Italia) In Italia, teatrul de stat e finantat mai putin decit cele underground sau cele independente, gaseste mai putini bani, doar ca in cadrul unei stagiuni, teatrul ia 10-15 productii, cele mai multe independente, si le introduce intr-un circuit de spectacole si turnee, la fel ca si productiile proprii. In modul acesta, productiile independente devin, intr-un fel, in imaginea publicului, tot de stat. In regiunea noastra, exista o asociatie in care sint incluse toate teatrele si trupele independente, cam ceea ce ati dori sa faceti voi. Sint inscrise pentru a avea o mai mare putere politica, pentru a putea obtine fonduri mai usor si pentru a putea face proiecte care sint alternative la nivel de concept. Pe noi nu ne finanteaza statul, si mi se pare normal asa, de aceea sintem independenti. Noi gasim alte forme de finantare, cum sint comunitatile locale, sponsori, imprumuturi, din vinzarea de bilete etc. Tot ceea ce finanteaza statul nu poate fi alternativ, nu mai e proiectul tau, nu mai poti monta ce iti doresti, statul iti impune restrictii. Mai avem festivaluri si productii finantate din fonduri europene. Noi nu ne gindim la vreun mod […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }