Explozia care aplatizeaza. O convorbire cu teoreticianul si curatorul Marius Babias

  • Recomandă articolul
Proiecte recente: 2001-2003: co-director artistic la Kokerei Zollverein/Zeitgenössische Kunst und Kritik in Essen (impreuna cu Florian Waldvogel) 2005: The New Europe, Generali Foundation, Viena (impreuna cu Dan Perjovschi) European Influenza, Bienala de la Venetia/pavilionul Romaniei Formats for Action, Neuer Berliner Kunstverein, Berlin 2006: Focusing Iasi/Social Processes, Bienala Periferic, Iasi (impreuna cu Angelika Nollert) Check-in-Europe, European Patent Office, München (impreuna cu Beral Madra, Erno Vroonen, Marketta Seppala, Veronica Wiman) 2007: Spatiul Public Bucuresti/Public Art Bucharest 2007 in cartea dvs. e vorba de evolutia artistica din „Noul Berlin“. Dupa 1989, orasul a suferit o transformare, s-ar putea spune: un proces de expurgare. Dupa Caderea Zidului, Berlinul ca o constelatie cultural-politica a fost treptat purificat, depolitizat. Incongruentele, care inainte erau exprimate si la nivel artistic, s-au pulverizat. Este vorba de un discurs al normalizarii, descriu in carte toata aceasta situatie: formalizarea istoriei naziste ca o parte implicita a naratiunii germane. Lumea intreaga invidiaza Berlinul pentru vitala sa scena artistica. Dvs., in schimb, descrieti evolutia post-1989 ca o istorie a luptelor pierdute. Nu ma las impins in acest rol, cu siguranta nu sint ultimul purtator de standard al culturii off. Vreau doar sa inteleg ce s-a schimbat. Procesul de transformare a putut fi observat […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }