Falsa modernizare a Bucureştiului
- 22-02-2013
- Nr. 662
-
Cristian CERCEL
- Politic
- 6 Comentarii
Pe cai mari după realegerea în funcţia de primar al Bucureştiului, Sorin Oprescu îşi continuă proiectele de „modernizare“. Sub învelişul semantic generos al acestui cuvînt se ascunde, de fapt, o transformare radicală a Capitalei într-un oraş sufocat de maşini şi irespirabil (atît la propriu, cît şi la figurat), un oraş din care pietonii dispar ori învaţă să sară de pe capotă pe capotă (nu mai ştiu unde am citit expresia asta pe facebook, îmi cer scuze celui/celei pe care îl/o plagiez involuntar) şi, mai mult, un oraş în care protestele au loc undeva, ascunse de ochii lumii. Desigur, dacă e vorba să fim corecţi, trebuie spus că această transformare e un proces de mai lungă durată, început încă dinainte ca Sorin Oprescu să-şi vadă, dintr-a treia încercare, visul cu ochii. E un paradox care are, fără doar şi poate, nevoie de o explicaţie sociologică ori antropologică: România are unul dintre cele mai ridicate preţuri la carburanţi (raportat la venituri), dar Bucureştiul şi oraşele mari sînt sufocate de trafic, iar una dintre obsesiile naţionale se referă la lipsa autostrăzilor. Să revenim, însă, la administraţia Capitalei şi la ultima sa găselniţă, anume cea care priveşte construirea unui pasaj pietonal la Piaţa Romană. […]
recomand cu caldura comentatorilor de mai sus sa faca o deplasarea cu masina personala la spitalul de urgenta Floreasca, de exemplu. Si sa observe sosirea – plecarea unei ambulante. Sau sa merga cu masina la orice alt spital, biserica, scoala, administratie financiara etc.
Eu cred ca problema nu e poluarea, circulatia bicicletelor sau spatiile pietonale, problema e ca ne trebuie o capitala adecvata epocii in care traim. Sa nu uitam ca bulevardul socialismului a fost conceput proiectat si realizat fara accese auto.
Asadar eu astept cu speranta primarul care va fi capabil atace problema unei capitale moderne.
PS: vreau sa ma mai duc odata la teatrul Nottara, dar nu stiu unde voi parca. Acum 50 ani am fost la Opereta, si dupa spectacol am asteptat tramvaiul 14, stand cu insotitoarea pe balustrada dinspre Dambovita pana la ora 3, alte timpuri, alte varste..
Vaz ca nici un articol fara Basescu, bravos! Usor usor veti incepe sa va treziti totusi – nu-i asa ca e jenant sa tii in brate niste impostori ?
Domnule Cercel aveti dreptate. Bucurestiul a devenit un oras barbar si este condamnat de amatorismul unui primar clientelar care trebuia inlocuit demult de alegatori. Blocuri cu bulina rosie care trebuie demolate inainte de a deveni sarofage a mii de oameni – o problema de securitate nationala. Strazi care ar trebui interzise circulatiei, iar parcarea in centru sever reglementata in orele de lucru. Doua inele de centura care sa descongestioneze un trafic imposibil. Utilizarea cailor ferate de la sol care patrund adanc in oras. Parcari, parcari, parcari (legate de staiile de metrou) cu preturi modice care cresc in functie de apropierea de centrul orasului. Trafic reversibil in functie de orele de varf pe marile artere. Solutii elementare …si nimic. Bucurestenii platesc scump si vor plati si mai scump aceasta criminala neglijenta.
La un interviu al lui Nicusor Dan ( http://peromaneste.blogspot.com/2012/10/nicusor-dan.html ) , scriam:
De unde se vede ca in Bucuresti nu ne-au ramas decat in jur de 70 mii de adulti cu capul pe umeri. Cel putin o majoritate electorala nu-i constienta de scamatoriile primarului Oprescu. Bucurestenii cu staif de odinioara nu mai traiesc nici in memoria locului, totul fiind adus la cel mai mic numitor comun.
Bravo, domnule Cercel! Imparatul e gol si cel care avea 5 ani in 1989 face bine s-o strige! Cine se apleaca putin peste stadiile urbanizarii, intelege ca modernizarea din urma e aceea in care pietonii si transportul in comun sunt prioritatile absolute. De asemenea, centurile ce traverseaza prin mijlocul oraselor nu fac decat sa rupa organicitatea orasului si sa genereze de-a lungul lor zone de saracie.
In Bucuresti s-a gresit enorm, si se greseste in continuare, prin lipsa unui plan de urbanizare si acceptul dat construirii unor structuri din ce in ce mai dense pe o infrastructura deja insuficient dezvoltata. Oprescu nu-i decat ultimul scamator care sa schilodeasca orasul, in numele modernizarii dupa cum bine remarcati…
Poate că se văd munții pentru că acum există mult mai multe clădiri înalte (eu unul nu i-am văzut, dar o fi). După toate standardele, Bucureștiul este totuși un oraș foarte poluat. Da, au dispărut industriile intens poluante, dar principala sursă a poluării este traficul auto – http://stirileprotv.ro/stiri/social/bucuresti-capitala-europeana-a-aerului-poluat-ne-sufocam-ca-la-copsa-mica.html.
Toate cele spuse de tânărul autor (ce bun este internetul, aflu că aveaţi exact 5 ani când a căzut comunismul) sunt destul de corecte şi adevărate!
În vremea construirii Casei Poporului, când veneai în Bucureşti pe autostradă (singura!) se înălţa un nor de smog deasupra marelui şantier care era capitala ceauşistă, distrusă de dictator!
Când eram student la sfârşitul anilor \’60 Bucrureştiul era un oraş curat şi aerisit şi era o plăcere plimbarea la Şosea.
Cu poluarea de azi domnul Cercel sunteţi în eroare!
Eu care am crescut la Ploieşti n-am văzut niciodată munţii, acum se pot vedea din Bucureşti de pe clăduiri înalte.
Cam toate industriile intens poluante au dispărut din Bucureşti şi aiurea, le plâng doar nostalgicii de unde aveau ceva cu ce pleca zilnic de la serviciu!
Bucureşti este un coşmar de circulaţie, admiteţi că trebuie făcut ceva, la fel este la Bruxelles, unde s-a reuşit rezolvarea unor astfel de probleme!