Festival. Trienala Ruhr-ului (II)

  • Recomandă articolul
Fedra si Cam asa ceva O serie de teatru: patru piese, dintre care trei sint premiere absolute si doua sint „inscenari“ realizate la comanda Trienalei: Fedra lui Chéreau si Cam asa ceva: instructiuni de supravietuire a tinerei scriitoare de origine maghiara Terézia Mora. Fedra lui Racine, pusa in scena de Patrick Chéreau (Intimacy, 2001) cu Teatrul Odéon, a deschis festivalul anul acesta, pe 2 mai – si a cistigat imediat un triplu „Molière“, cel mai important premiu de teatru din Franta, pe 12 mai. In constructia industriala lasata aproape intacta, scena se intinde intre cele doua rinduri de scaune incomode. La un capat, o fatada clasica sumara, la celalalt, folosite doar o data, o banca si sapte scaune. Costume de toata ziua, intr-o gama clara de culori – albastru de Prusia, purpuriu, cenusiu, alb, negru – reduse la piesa care le denota functia. Scenografia minimala, conceputa special pentru hala transformata in sala de spectacol, sustine accentul pe articulatia si articulatiile textului. Mai bine de doua treimi din public nu asculta traducerea germana la casca – miscarea scenica masurata si franceza lui Racine in dictia actorilor de la Odéon tin publicul in priza vreme de peste doua ore, fara pauza. Regia […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }