Festivalurile sint ca vinurile

  • Recomandă articolul
Problema preselectiei la un festival de film de scurtmetraj este putin mai complicata. In primul rind, un asemenea festival – in speta DaKINO – nu are o tematica prestabilita, care ar determina din pornire o preselectie specifica. DaKINO functioneaza de 15 ani cu un statut special, in care dreptul de preselectie se acorda unor critici, spre a degrosa cantitatea imensa de filme sosite pentru competitie. Dar, asa cum am precizat si in momentul asa-zisului conflict Gorzo, dreptul organizatorului este sa atribuie inscrieri si fara acordul special al juriului de preselectie. Care este platit doar sa ajute la preselectie. Pentru a explica mai bine situatia, va supun atentiei urmatorul fapt. In Franta, se fac anual 200 de scurtmetraje, ceea ce ar putea crea – cum UniFrance-ul ne trimite in fiecare an aproape toate filmele – o selectie mai mult frantuzeasca. Pentru ca, daca s-ar folosi numai criteriul calitatii artistice a filmelor, din 90 de productii selectionate, mai mult de jumatate ar fi frantuzesti. Asta ar transforma festivalul intr-o sectiune a Festivalului de film francofon. Iar intentia mea, ca organizator, este sa prezint cit mai multe „povesti“, din cit mai multe tari, chiar cu riscul de a include in preselectie filme mai […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }