FILM. 2007 filmic: triumful talentului, falimentul sistemului

„Cei 12 (-2) care au speriat restul“, la cumpana dintre ani

  • Recomandă articolul
La intrunirea similara de la finele lui 2006 a brand-ului Observator cultural FILM, ca si dupa ultima editie a Festivalului de la Cannes, ne-am zis ca e momentul ca Noua Critica sa treaca ea insasi un examen, cum l-a trecut cu brio Noul Cinema Romanesc. Acum, la cumpana dintre 2007 si 2008, (auto)examenul continua. Parafrazatii „Cei 12 care au speriat restul“ (din traditionalul tablou cu stelute – fie si in absenta motivata a fondatorului Alex. Leo Serban si a performer-ului Andrei Gorzo) raspund, alfabetic, la patru intrebari. E o proba pentru a intelege ce se afla dincolo de diversitatea viziunilor, uneori aparent opuse (cum e, de pilda, alternativa: vizionarea tuturor sau doar a doua-trei din cele sase-sapte filme aflate in discutie – singurele care ar fi meritat deranjul etc.). Deci: 1. Cum sa comentam paradoxul ca in 2007 filmul romanesc a obtinut cele mai mari premii in competitiile internationale, dar numarul anual de premiere autohtone, oricum redus, s-a prabusit la jumatate: de la 12 la 6 lungmetraje de fictiune (cronologic): Ticalosii, California Dreamin’ (nesfirsit), Dupa ea, 4 luni, 3 saptamini si 2 zile, Logodnicii din America, ingerul necesar? 2. Daca la intrebarea despre cel mai bun film romanesc din 2007 […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }