FILM. Cannes, un festival în Franţa

  • Recomandă articolul
Ediţia a 68-a a celui mai important festival de film din lume, desfășurată între 13 și 24 mai a.c., a fost, fără doar și poate, ediţia francezilor. Favoritismul local i-a nemulţumit pe mulţi comentatori, nu doar străini (de pildă, italieni, mai ales că filmele din Competiţie semnate de popularii Matteo Garrone, Nanni Moretti și Paolo Sorrentino au fost trecute cu vederea de către membrii Juriului prezidat de Fraţii Coen), ci și francezi (cum ar fi redactorii Cahiers du Cinéma, care, pe contul lor de Twitter, au ironizat atît pe cîștigătorul marelui trofeu, în locul căruia l-ar fi preferat pe Mia madre al lui Nanni Moretti, cît și pe laureaţii francezi pentru interpretare). Cinci filme franceze printre cele 19 intrate în Competiţie, plus alte două hors compétition (filmele ce au deschis și închis Festivalul) și un altul (controversata „melodramă sexuală“ 3D Love de Gaspar Noé) ca midnight screening– nu cred că selecţia oficială a mai fost vreodată dominată, într-o asemenea măsură, de producţiile cinematografice naţionale. Ca atare, faptul că Palme d’Or-ul a revenit tot unui film francez nu a reprezentat o surpriză. Chiar și așa, laureatul, Dheepan, al șaptelea lungmetraj al lui Jacques Audiard, un obișnuit al Croazetei (unde mai primise […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }