FILM. Ce inseamna sa-ti lipseasca simtul critic

(si cum profita de asta CNC 2)

  • Recomandă articolul
Stimulat de un articol al lui Alex. Leo Serban (Sfirsit de an cu studiu de necaz, Observator cultural Nr. 95-96) – articol despre care ziceam ca este „punct unic de referinta in bransa, prin rectitudine si subtilitate disociativa“ – ajungeam sa afirm ca „fara vocatia criticii nu se poate faptui nimic performant in nici un domeniu al filmologiei, nici macar datarea corecta a filmelor“ (Observator cultural Nr. 100). Extind acum afirmatia asupra publicisticii de resort, adaugind: si nici redactarea corecta a unei simple informatii de ziar. Am in fata doua texte: un document oficial, recte deciziile Comisiei de selectie de la CNC pentru recent incheiatul concurs de proiecte cinematografice, si un articol dedicat aceluiasi eveniment, sub o semnatura consacrata filmologic (deci nu o stire redactionala impersonala), in ziarul pe care obisnuiesc sa-l cumpar de la chiosc (nu mai indic semnatura, nici cotidianul in cauza, nu atit ca sa nu ma repet de la un articol la altul, cit fiindca dezinformarea calificata si reiterata a cititorilor e destul de raspindita in bransa si mi se pare de interes general sa-i detectam tehnicile). Inainte de a intra in posesia documentului oficial, cind am citit titlul din pagina de ziar, mi-am impus postura […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }