FILM. De la cinema la cinemateca

  • Recomandă articolul
Productia cinematografica actuala, evident determinata de factori economici, pune in scena un nou tip de reprezentare, si, in acelasi timp, isi configureaza si un nou context de receptare. Aceasta noua forma de cultura, aceea a unei societati de consum, isi instituie propria estetica si propriul canon, ceea ce intr-o prima instanta deruteaza, iar mai apoi creeaza ceea ce Jacques Rancière numeste in ultimul sau volum o stare de malaise in estetica. – Un nou tip de viata cotidiana – cel al unei societati de media si de spectacol Introducerea conceptului de „societate de consum“ in discursul teoretic actual reprezinta mai mult decit un instrument terminologic adecvat. Acest termen coincide cu emergenta unui nou tip de viata sociala cotidiana si cu o noua ordine economica deopotriva. Noua ordine este caracterizata ca fiind aceea a unei societati de media si de spectacol. In aceasta paradigma, raportul producator-consumator se cere a fi reevaluat; pionierii unei asemenea reconsiderari sint asa numitii ludologisti, preocupati nu numai de psihologia interna a jocurilor video, dar mai ales de impactul acestora asupra societatii. Traim intr-o epoca nu doar a culturii de masa, ci a „prod-sumerilor“ – concept-sinteza sortit sa dea socoteala atit de cele doua entitati active, producatorul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }