FILM. Desantul Dilemei asupra „himerei“ cinematografice

  • Recomandă articolul
Grea incercare pentru establishment-ul filmic autohton: dl Cezar Paul-Badescu, reputatul coordonator al faimosului desant al revistei Dilema asupra cultului eminescian (Nr. 265/1998), si-a inscris in program un numar al revistei despre filmul romanesc: 540/2003. Nu e prima aparitie a Dilemei cu paginile din mijloc plus ultima rezervate conditiei locale a cinematografului. Au mai fost doua numere similare: 149/1995 si 353/1999. Primul purta titlul celui de azi – Starea filmului, urmatorul – A saptea arta la caruta, ambele comise redactional de Alex. Leo Serban. Intervine, deci, din capul locului, o noutate: nu un critic de film intocmeste grupajul de texte (A.L.S. cosemneaza doar una dintre piesele actualului dosar, la fel ca nou-venitul in caseta redactionala, Andrei Gorzo), ci un scriitor oarecum extra muros in raport cu filmul, nimbat de amintita aura contestatara, la care se adauga fiorii indusi in mass-media sub titlul recurent Cultura pe sticla din acelasi hebdomadar. S-o spunem, insa, de la inceput: asa cum radicalul demers re-eminescian de acum cinci ani n-avea de fapt de ce sa fie atit de „controversat“ cit a fost, al treilea dosar filmic Dilema n-ar trebui sa ne imparta in tabere adverse (si nu cred c-o va face: nu vad cine ar constitui […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }