FILM. Dulcea sauna a mediocratiei

Cu A. Blaier si P. Salcudeanu

  • Recomandă articolul
La spectacolul de gala al premierei de la Cinema Studio cu Dulcea sauna a mortii, regizorul Andrei Blaier a declarat public ceea ce spusese dinainte apropiatilor: ca acesta-i ultimul sau film, adica cel din urma. Impresionant, fara insa ca prin asta sa poata fi absolvit – pina la eventuala pocainta – de pacatul de a-l fi facut si de a-l fi facut cum l-a facut. Caci, ca membru al fostului conclav discretionar de la CNC (trecut in culise dupa ispravile din 2001 si 2003, incluzind falsul concurs cistigat de proiectul acestui film, printre altele asijderea), putea fie sa cedeze locul unui realizator tinar, fie sa se asocieze, daca nu cu absolventi de la Universitatea Pro, unde dascaleste de multi ani, dar n-a promovat inca nici un cineast, atunci cu absolventi ai altor scoli de film sau cu tineri scenaristi in devenire. Dar in nici un caz cu ultima relicva a fostilor scenaristi omnipotenti (de la trambulina studentiei moscovite la sinecura de membru al aceluiasi Comitet Politic Monocolor supranumit Colegiu Consultativ sau invers), Petre Salcudeanu, care, in cea mai directa linie stalinist-bufteana, precum toti cei de aceeasi sorginte, semneaza de unul singur si otova „scenariul“ – nimic pe generic despre subiect, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }