FILM. Intre Bvlgari si Bergman

  • Recomandă articolul
Minority Report (Raport special) este ultimul film regizat de Steven Spielberg. Un scenariu inspirat de nuvela omonima a celebrului Philip K. Dick. Imaginea celebrului Janusz Kaminski. Muzica celebrului John Williams. Efectele speciale asigurate de (celebra) Industrial Light & Magic. Plus Tom Cruise. Si Max von Sydow! (Dar pe von Sydow l-am vazut si in Judge Dredd, alaturi de Sylvester Stallone…) La inceputul filmului, Cruise (John Anderton) este chemat in fata unui soi de pupitru transparent. Alege imagini de pe un portativ invizibil. Le „frunzareste“ febril. Seamana cu un dirijor. Dar este politist. Pre-politist: gaseste virtualii asasini inainte ca acestia sa comita crimele. Sintem in 2054. Viitorul este orwellian. Minority Report este un film orwellian: 1984 a fost „mutat“ 70 de ani mai tirziu. „Vizionarii“ prevad totul cu 36 de ore inainte. „Politia gindului“ este conectata la gindurile celor trei vizionari (Dashiell, Arthur si Agatha). Orice gest, orice replica sint inregistrate inainte sa se produca. Intrebare 1: daca viitorul este pre-scris, unde mai este libertatea umana? Intrebare 2: nu exista nici o hiba a sistemului? Raspuns 2: ba da; se numeste „Minority Report“… Minority Report este un film coral. „Vocile“ au fost inlocuite de imagini. Si imaginile tisnesc continuu: unele seamana […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }