FILM. La femme Joan

  • Recomandă articolul
The Messenger: The Story of Joan of Arc este cel de-al optulea lungmetraj si, de departe, cel mai ambitios din filmografia lui Luc Besson. Pentru a fi in ton cu eroina lui, care pretindea ca Dumnezeu ii vorbeste pe mai multe voci, ne-am putea lansa, la rindu-ne, intr-un mic, dar inofensiv delir mistic. Luc Besson a filmat cea mai mare parte din film in Cehia. 8 este cifra fetis a Cehiei, de regasit in anii care au marcat decisiv istoria acestei tari (1848, 1918, 1938, 1948, 1968). Nu-mi cereti detalii istorice, credeti-ma pe cuvint. Acelasi 8, interpretat in textele sfinte ale Vechiului Testament ca un sarpe care-si musca, scuzati, coada, regenerindu-se, era in acelasi timp cifra secreta a celui mai fidel companion al Ioanei d’Arc, Gilles de Rais (mai exact, doi opt culcati). S-ar parea ca, venind in ‘98 (!) in Cehia pentru a filma impresionantele scene de lupta, Luc Besson se autoplasa sub protectia acestei cifre miraculoase care, conform vechilor credinte ale Kabbalei, era nici mai mult nici mai putin decit simbolul gloriei. Sa fi fost sau nu un semn? In mod similar, intr-una dintre cele mai riscante scene din ultima parte a filmului, Ioana lui Besson isi pune […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }