FILM. Legaturi bolnavicioase, filmul de debut al lui Tudor Giurgiu

Un liric eseistic din Noul val

  • Recomandă articolul
O coperta intii fara cuvinte: o fata si un baiat, goi in pat, apoi aceiasi, instrainati emblematic, de o parte si de cealalta a ferestrei prin care privesc orasul in noaptea opaca (cadru-cheie care va fi si coperta ultima). Apoi titlul filmului si inceputul genericului, cu treptele sub ploaie ale unei pasarele metalice, pe care alearga spre noi doua fete. Urmeaza prima secventa, in care una dintre fete, cu nume de baiat (Alex – Ioana Barbu, cu chip de Madona medievala), e vazuta sosind din provincie in Bucuresti, cu Dacia tatalui aflat la volan (Mircea Diaconu). Sint primele imagini prin care incercam senzatia ca, din fericire, nu vom vedea, cum scrie sumar-traditionalist, ca in primii ani ’50, pe genericul de inceput, nu va fi un film ilustrativ dupa reteta „scenariul Cecilia Stefanescu“, „regia Tudor Giurgiu“, ci „un film de Tudor Giurgiu“, cum se corecteaza finalmente genericul. Care Tudor Giurgiu se recomanda, de la lungmetrajul de debut, drept un liric eseistic, nu fara o nota expresionista in compozitia altor cadre, cum sta bine cuiva coborit din septentrionul ardelenesc si promitind sa innoiasca ecuatia cam arida a cineastilor nostri „sudisti“, din Noul Val, care se iveste acum a doua oara. De la […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }