FILM. Lisabona şi noul cinema românesc

Mihai FULGER

  • Recomandă articolul
Săptămîna trecută, între 24 aprilie şi 4 mai, s-a desfăşurat, în patru cinematografe din capitala Portugaliei, a cincea ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent IndieLisboa. O ediţie foarte importantă pentru noi, deoarece secţiunea „Erou independent“ din cadrul festivalului a inclus, pe lîngă creaţiile cele mai importante semnate de doi cineaşti cunoscuţi (Johnnie To din Hong Kong şi José Luis Guerín din Spania), şi un grupaj dedicat noului cinema românesc. În acest grupaj au fost prezentate publicului internaţional prezent la Lisabona nu mai puţin de 30 de filme, de ficţiune şi documentare, ale unor regizori români: 26 de scurtmetraje/mediumetraje şi patru lungmetraje. Aici am văzut, de exemplu, un scurtmetraj studenţesc (produs de École Supérieure d’Arts Visuels din Geneva) al lui Cristi Puiu, Avant le petit déjeuner (1995), în care se pot detecta germenii noului cinema românesc. Tînărul admirator al autorilor Eric Rohmer şi John Cassavetes porneşte de la Before Breakfast, piesa într-un act a lui Eugene O’Neill, dar îi schimbă finalul, oferind o perspectivă proprie asupra unei crize conjugale care nu mai poate fi înăbuşită. Filmul e o revelaţie pentru cei interesaţi de evoluţia cinematografiei noastre.   În plus, competiţia internaţională IndieLisboa, rezervată cineaştilor aflaţi la prima sau a doua […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }