FILM. Moartea autorilor

  • Recomandă articolul
30 iulie a.c.: ne parasesc, la citeva ore distanta, doi auteurs remarcabili ai celei de-a saptea arte: suedezul Ingmar Bergman (89 de ani) si italianul Michelangelo Antonioni (95 de ani). De ce si prin ce acesti doi cineasti, fiecare cu o opera impresionanta, ramin in istoria filmului? Avertisment: regula jocului Finalul din Blowup (1966), primul film al perioadei anglo-americane a lui Michelangelo Antonioni, este cu siguranta una dintre secventele antologice ale cinemaului mondial. Doi mimi, desprinsi din grupul carnavalesc pe care regizorul ni-l prezinta chiar in prima secventa a peliculei, pretind ca joaca tenis, lipsiti de minge si de rachete. La un moment dat, unul dintre ei loveste prea tare „mingea“, care sare dincolo de gardul inalt al terenului; aparatul de filmat, complice, ii urmeaza traiectoria si ne indica locul de aterizare. Thomas (David Hemmings), care pina atunci urmarise de pe margine partida, intra in joc, ia „mingea“ si o arunca inapoi in teren, apoi, in timp ce camera se fixeaza pe chipul sau, incepem sa auzim din ce in ce mai tare zgomotele produse de… o minge de tenis cazind pe zgura sau fiind lovita de niste rachete: iluzia pe care o accepti poate deveni realitate! Daca vreti sa […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }