FILM. O călătorie în inima mișcării

VIDEO trailer Pina

  • Recomandă articolul
Pina este primul film de autor care folosește tehnologia de filmare 3D și ultimul film al lui Wim Wenders. Trebuie să mărturisesc de la început că nu sînt unul dintre susținătorii înfocați ai stereoscopiei și m-am dus la acest film doar pentru că urma să vizionez un film de Wim Wenders. Pentru mine, Der himmel über Berlin, Im Lauf der Zeit și Paris, Texas sînt repere obligatorii într-o istorie personală a cinema-ului postbelic. Stau alături de filmografia completă a lui Tarkovski și a lui Bergman.   Cred că oportunitatea de a crea folosind o nouă tehnologie are consecințe importante pentru redefinirea posibilităților de expresie ale cinema-ului. În ceea ce mă privește, cred că există două posibilități de a folosi filmarea tridimensională. Poți alege să exploatezi enormul potențial al efectelor speciale, care a devenit deja un succes comercial în cazul filmelor din genul action films, animație sau fantasy, sau poți alege drumul opus în care cinema-ul se află în situația de a inventa un nou vocabular vizual pentru a explora posibilitățile de evoluție și condițiile care fac posibil noul în acest mediu de creație. Înainte de a spune cîteva cuvinte despre contribuția importantă adusă de Wim Wenders, trebuie să amintesc filmul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12934 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }