FILM. O provocare fertila: realismul atroce

Asta e de Thomas Ciulei

  • Recomandă articolul
In fata primelor doua debuturi regizorale precipitate la inceputul noii stagiuni, sub vadita egida a politicilor CNC – Milionari de week-end de Catalin Saizescu si Italiencele de Napoleon Helmis –, e preferabil sa incepem prin a vorbi despre un al treilea debut al toamnei. Un debut aparte si prin autotutelarea productiei sub firma proprie: Asta e de Thomas Ciulei. De altfel, premiera celui dintii dintre noii debutanti, cu filmul voit de comedie, Milionari…, a fost reprogramata, adica se va repeta la sfirsitul lunii, ca sa se dovedeasca inca o data cum e cu comedia ne-voita a premierelor CNC. Faptul ca lungmetrajul Asta e a fost categorisit de insusi autorul sau, la spectacolul inaugural, drept film documentar (propriu-zis, e un amestec al speciilor de granita: docu-drama, docu-fiction, pe urmele mai vechilor ciné-vérité si cinéma direct) nu ne impiedica deloc sa-l situam in suita celorlalte premiere ale momentului. Iar imprejurarea ca asistam la o lansare aminata cu trei ani (initiat in 1999, filmul a fost terminat, se vorbeste de el si a luat mari premii la festivaluri internationale din 2001) ne plaseaza cu atit mai ferm in acelasi context. Contextul in care nici acum, in 2004, lansarea bucuresteana in discutie nu si-a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }