FILM. Sudul italian si filmul romanesc

  • Recomandă articolul
Cinefilii se pot considera multumiti. In aceasta toamna, filmele programate in cadrul diferitelor manifestari culturale – franceze, elvetiene, finlandeze, cehe, iar acum italiene si urmeaza cele britanice – completeaza in mod fericit peisajul cinematografic american cu care ne-am obisnuit in ultimii ani. „Sudul in cinematograful italian“ pare sa fi fost tema care a reunit cele sapte filme selectate in cadrul Zilelor filmului italian (27 octombrie-2 noiembrie); organizatori: Fundatia Itaro Arte, Institutul Italian de Cultura din Bucuresti, in colaborare cu Uniunea Cineastilor din Romania; organizator principal, ca si anul trecut, si suflet al intregii manifestari – Veronica Lazar. Piine si lalele, ultimul film al lui Silvio Soldini, prezentat la spectacolul de gala aflat si in competitia Oscarurilor, este o comedie dulce-amara, o poveste de dragoste desfasurata la Venetia intre un enigmatic ospatar islandez (Bruno Ganz – ingerul din Cerul deasupra Berlinului al lui Wenders) si o gospodina din Pescara, „scapata“ de familie si hotarita sa inceapa o noua viata. Poate nu la fel de elaborata ca filmele anterioare ale lui Soldini, pelicula cistiga, insa, prin jocul bun al actorilor si prin tandretea pe care o degaja. Gianni Amelio, considerat urmasul lui De Sica, situat deja in galeria maestrilor Rossellini si Visconti […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }