FILM. Sugestii pentru (re)organizarea unor activitati fundamentale ale Centrului National al Cinematografiei

  • Recomandă articolul
I. Probleme de organizare a productiei. Dupa 1989 au fost experimentate doua forme de productie cinematografica: in cadrul unor Case de filme conduse de regizori si, apoi, in forma actuala, cind productia filmelor este incredintata unor producatori. Daca ne-am lua dupa numarul filmelor si calitatea unora dintre ele, prima forma s-a dovedit mai eficace. Atunci insa, directorii caselor respective fiind regizori, n-a fost incurajata aparitia unor noi cineasti, prin sustinerea unor debuturi. Din acest punct de vedere, forma actuala de organizare a fost ceva mai vrednica. Totodata, s-a petrecut ceva fundamental in cinematografia noastra: studiourile de la Buftea au fost privatizate, iar la Snagov au fost construite studiourile firmei Castel-Film. Adica, parte din productia cinematografica a devenit capitalista! Aceasta situatie, infloritoare in domeniul tehnologizarii si productiei, a dus la un rezultat bizar: companiile de productie de film nu pot face afaceri profitabile cu filmul romanesc, ramas fara spectatori in salile de cinema, si cu solicitari mai mult decit modeste in exterior; de aceea, companiile respective produc doar din cind in cind, uneori la intimplare, filme autohtone, majoritatea productiilor fiind prestari de servicii, mai rar coproductii. In aceste conditii, filmul romanesc este produs, de cele mai multe ori, de asa-zisi producatori, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }