FILM. Un an al diversităţii şi al tranziţiei pentru filmul românesc

  • Recomandă articolul
În 2014, la fel ca în anul precedent, s-au produs 26 de premiere româneşti sau coproducţii cu o importantă participare românească, ceea ce constituie un record postcomunist. Ne pot părea multe, dacă ne străduim să ne amintim cîte producţii autohtone noi am văzut în 2014, dar trebuie să ţinem cont că unele dintre aceste filme au trecut meteoric pe marile ecrane, fiind văzute doar de cîteva zeci de spectatori. La polul opus stă performerul #Selfie, comedia cu care Cristina Iacob a debutat în lungmetraj şi care a reuşit să adune peste 100.000 de spectatori (în 2013, doar Poziţia copilului, filmul distins cu trofeul Berlinalei al lui Călin Peter Netzer, depăşise borna 100.000). Ca şi în 2013, următoarele clasate din clasamentul de box-office se află la mare distanţă de lider: alte două comedii – America, venim! (tot un debut, semnat de Răzvan Săvescu) şi Cuscrii (al doilea lungmetraj al lui Radu Potcoavă) – au avut între 20.000 şi 30.000 de spectatori, la fel ca şi cel mai recent film al lui Nae Caranfil, Closer to the Moon (Mai aproape de lună, o coproducţie România- SUA-Italia-Polonia-Franţa), care le-a urmat în top.   Printre cele 26 de filme s-au numărat trei lungmetraje documentare, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }