FILM. Un dictator tridimensional si un film necesar

„Patimile“ documentare si documentate ale lui Hitler, intr-un eveniment cinematografic pentru cunoscatorii nepartini

  • Recomandă articolul
Catalin Sturza: La inceputul lui 2004, regizorul de duminica Mel Gibson a tinut cu tot dinadinsul sa ne arate cum a fost rastignit Hristos: batai barbare, singe pe pereti, efecte speciale gen Rocky si interminabile sedinte de machiaj, plus bietul James Caviezel inghetat si cu un umar dislocat. Totul pentru a demonstra ca naturalismul poate exalta pasiunea religioasa. La sfirsitul aceluiasi an, regizorul german Oliver Hirschbiegel a hotarit, probabil, ca nu e corect ca „baietii buni“ sa adune, singuri, tot caimacul publicitatii, asa ca l-a chemat in scena pe cel mai renumit antihrist: Adolf Hitler. – Biografie sau istorie? Ultimele zile ale lui Hitler, nominalizat in 2005 la Oscarul pentru cel mai bun film strain, e una dintre multele pelicule de inspiratie biografica ale anului trecut. L-am vazut pe Howard Hughes zburind pe deasupra cuibului de miliardari al Hollywood-ului in filmul lui Scorsese Aviatorul, si l-am urmarit pe Ray Charles cintind rhythm & blues pentru a descinta droguri si femei in Ray al lui Taylor Hackford. Ne-am minunat de frumusetea decorurilor si, mai ales, a muzicii care-l insoteste pe Che Guevara de-a lungul Americii de Sud in pelicula lui Walter Salles Jurnal de calatorie, si am cascat la firavele crize […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }