FILM. Un film şi doi dirijori

  • Recomandă articolul
Cineastul de origine română Radu Mihăileanu, stabilit de ani buni în Franţa, ne surprinde şi ne seduce cu o nouă tragicomedie personală şi profundă, în pofida ingredientelor comerciale utilizate.   Intrat recent în circuitul cinematografic, Concertul/Le Concert (coproducţie Franţa-România-Italia-Belgia, 2009) are mari şanse de a deveni un succes de box-office după standardele locale, la fel cum este deja în Franţa. Filmul reprezintă pariul cel mai ambiţios – şi, implicit, cel mai riscant – de pînă acum al regizorului, care a lucrat cu o distribuţie ruso-francezo-română şi a filmat la Bucureşti, dar şi la Paris şi Moscova.   De la coşmarul Istoriei la marele vis   La trei decenii după ce a fost denunţat ca duşman al poporului (pentru că-şi proteja muzicienii evrei) şi demis, în faţa publicului, din funcţia de dirijor al renumitei Orchestre Bolshoi, Andrei Filipov (interpretat de popularul actor rus Alexei Guskov), supranumit în lumea muzicală Il Maestro, visează încă la Concertul pentru vioară şi orchestră al lui Ceaikovski. Dar „Moscova nu crede în lacrimi“ şi, între timp, toţi membrii orchestrei sale s-au reprofilat, pentru a-şi putea cîştiga existenţa – de exemplu, cel mai bun prieten al său, Saşa Grossman (Dimitri Nazarov), este acum şofer de ambulanţă. Andrei […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.