FILM. Undeva, departe, gratia si linistea muzicii

  • Recomandă articolul
Cinematografia franceza, una dintre cele mai fecunde in spatiul european, ii inspira rareori pe distribuitorii autohtoni. Tot ce nu respecta formula reductionist-comercialoida policier-Reno-Depardieu-Bellucci mai poate spera sa se infatiseze publicului romanesc doar in salutarul Festival al Filmului Francez, undeva spre finalul anului. Pina atunci, mai putem spera sa mai scape filtrului yankey-maniac al distribuitorilor cite un Jeunet sau vreo multipremiata pelicula de pe vechiul continent. Este si cazul remake-ului Si inima mi se opri in loc (De battre mon coeur s’est arrêté), ghiftuit cu statuete la ultima editie a premiilor César. Institutia remake-ului nu are radacini adinci in cinematografia europeana. Ne-am obisnuit ca reconstructia, fie ea una de fond sau simpla contextualizare temporala, sa fie apanajul avintului remixist nord-american. Cu pornire, de foarte multe ori, de la premise cinematice europene. Cel mai recent film al lui Audiard poate functiona oricind ca viabila demonstratie a reciprocei. E adevarat ca filonul artistic al originalului (Fingers, 1978) ii poate aduce lui Si inima… circumstante favorizante. Traditia filmelor de arta europene, dar si incapacitatea endemica de a produce, indiferent de straduinte si resurse, un thriller sau policier de patina si spectacularul celor mai bune realizari americane pot fi argumente in sensul statutului de exceptie […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }