FILM. Venetia in contracurent?

59. mostra internazionale d’arte cinematografica

  • Recomandă articolul
Am vazut ca prezenta lui Moritz de Hadeln la conducerea festivalului va fi un fel de „razbunare a chinezului“ fata de eliberarea din functie de la ultima Berlinala (un fiasco al showman-ului Dieter Kosslick). Nu a fost sa fie, cel putin in prima saptamina. Din competitia oficiala si din toate sectiunile paralele, numai Controcorrente isi merita numele si tine concursul. Cred ca la festivalul unde este omagiat Michelangelo Antonioni (la vremea lui, in contracurent sigur, prin Aventura), noile tendinte cinematografice incluse in sectiunea paralela Contracurent ar trebui sa faca parte din competitia oficiala, dominata insa, din pacate, de regizori consacrati, dar mai putin inspirati. Selectia personala a exclus filmele din afara concursului, care vor fi prezentate si pe ecranele noastre in urmatoarele saptamini (predominant productii anglo-americane: K-19 The Widowmaker de Kathryn Bigelow si Blood Work cu si de Clint Eastwood). Am vazut in selectia oficiala Frida de Julie Taymor – povestea melodramatica a pictoritei mexicane Frida Kahlo, o adevarata pasionaria implicata, se pare, si intr-o controversata relatie amoroasa cu Trotki. Filmul nu are cum sa se salveze, frizind uneori ridicolul, singura competitie in care poate intra fiind cea cu la fel de „celebrul“ Evita. Road to Perdition de Sam Mendes […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }