„Filmele mele au fost criticate mai degrabă pentru duritatea abordării decît pentru substratul ideologic“

Interviu cu Agustí VILLARONGA realizat la TIFF Transilvania

  • Recomandă articolul
Pe 29 mai a debutat cea de-a paisprezecea ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania, cu proiecţia filmului Relatos salvajes/Poveşti trăsnite (în regia lui Damián Szifrón şi produs de Pedro Almodóvar) şi cu un fragment din spectacolul de teatru stradal FierS à Cheval al Compagnie des Quidams. Pînă pe 7 iunie, spectatorii vor avea de ales între 223 de filme din peste 60 de ţări şi între alte evenimente – concerte, expoziţii, masterclass­uri, dezbateri, întîlniri cu cei aproximativ 850 de invitaţi din ţară şi din străinătate. Anul acesta, TIFF propune noi proiecte, dintre care TIFF Campus – demarat cu ocazia evenimentului Cluj – Capitala Europeană a Tineretului 2015 –, Cine-piscina – un mod inedit de a vedea filme, Depozitul de filme – relansat anul trecut, în urma campaniei „Salvaţi Marele Ecran!“. La secţiunea „3×3“, unul dintre invitaţii speciali a fost regizorul spaniol Agustí Villaronga, cu trei dintre cele mai cunoscute filme ale sale: Tras el cristal/Cuşca de sticlă (1986), selectat la Festivalul de Film de la Berlin şi cîştigător al Best First Feature la San Jordi Awards, în 1988; El mar/Marea (2000), cîştigător al Premiului „Manfred Salzgeber“, la Berlin; şi Pa negre/Pîine neagră (2010), cîştigător a multiple Premii Goya, inclusiv […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }